trešdiena, 2024. gada 9. oktobris

Karjeras nedēļas norises Viļānu vidusskolā




















Karjeras nedēļas ietvaros 7.10.2024.-11.10.2024., 5.b klase runāja par savām sapņu profesijām. Apzinājās profesiju daudzveidību, domāja par savām nākotnes iecerēm, par savām iespējām pilsētā/novadā/valstī.
Mācījās nosaukt prasmes, kurām jāpiemīt profesijas pārstāvjiem. Aktualizēja tēmu, "Izglītība un karjera ikvienam", iesaistījās pārrunās.
Šī video ideja parāda, ka skolotājs ir profesija kura rada citas profesijas.

11.10.24 - 9.с kl - Jaunuzbūvētās grupu mājas un dienas aprūpes centra apmeklējums Viļānos. Sociālā darbinieka profesijas iepazīšana.




3.c klase Karjeras nedēļa/ klases stunda. SR: Zina profesiju elektriķis. Ievēros svarīgākos elektrodrošības noteikumus. Piedalījušies tiešsaistes nodarbībā-Elektrodrošības maratons.



2.c klase devās uz Viļānu aptieku iepazīties ar farmaceita profesiju.


2.a klases skolēnu karjeras nedēļa.

07.10 Latviešu valodas stundā mācījāmies par  teikumus ar teikuma priekšmetu un izteicēju. Skolēni rakstīja teikumus- Kas? Ko dara?


08.10.matemātikas stundas tēma bija kā  - Kā nosaka dažādus garumus.

Pārrunājām par profesijām, kurās svarīgi ļoti precīzi mērīt t.i. celtnieks, šuvēja, ārsts, inženieris, lauksaimnieks.

09. 10. Auroras Kvasovas mamma atsūtīja prezentāciju par savu darbu. Viņa strādā augu aizsardzības dienestā. Arī šajā darbā ir vajadzīgas mērīšanas un skaitīšanas prasmes. Aurora sīkāk pastāstīja par  mammas darbu.  Augu aizsardzības dienesta darbiniekam ir jāskaita sējuma biežums. Jānomēra 1 kvadrātmetrs. Jāsaskaita visi augi. Tālāk šī informācija tiek apstrādāta un var spriest par ražas kvalitāti. Tāpat ir jāpazīst kukaiņi, kuri augiem var nodarīt kaitējumu.


10. 10. Lasīšanas stundā lasījām J. Baltvilka stāstu “Ko nozīmē skaisti strādāt.” Izskaidrojām jēdzienu ”Cilvēks ar zelta rokām.”  Skolēni minēja piemērus, saskatīja čaklus cilvēkus savā apkārtnē  un mācījās pamatot atbildes.

11.10. Ciemojāmies skolas bibliotēkā. Klausījāmies bibliotekāres stāstījumā par grāmatām un grāmatu iepirkšanas procesu. Skolēni uzzināja, kas ir rēķins. Skolēnus interesēja, cik maksā mācību grāmatas un burtnīcas. Kad bērni uzzināja, cik lielas naudas summas tiek samaksātas par grāmatām, vēlreiz pārrunājām par grāmatu saudzēšanas nepieciešamību.











Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru