Lapas

ceturtdiena, 2021. gada 8. aprīlis

Par holokaustu literatūras stundās-pārdomas,emocijas, sāpes


·       Kas liek cilvēkam zaudēt cilvēcību?

·       Mēs raudam, skatoties filmas, bet nevaram iedomāties, kā tajos laikos jutās ebreji, tādi paši cilvēki kā mēs, kuriem sāpēja tāpat, kā sāp mums…

·       Bojā gāja vairāk nekā 1 miljons bērnu, tik daudz neizdzīvotu dzīvju !

·       Kā šādā situācijā rīkotos es? Vai spētu kaut nedaudz upurēties otra labā- bail pat domāt…

Šīs ir dažas no vidusskolēnu domām, kuras viņi pauda literatūras stundās, runājot par holokausta tēmu. 8.aprīlis ir holokausta piemiņas diena. Šai piemiņai veltītas arī mūsu vidusskolēnu emocijas, pārdomas, arī asaras, skatoties kino, klausoties mūziku, lasot  literārus darbus. Aizvadītajā gadā man bijaiespēja piedalīties kursos Izraēlā; tos organizēja Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Izraēlas vēstniecību Latvijā. Šādā projektā jau iepriekš piedalījušās mūsu skolas vēstures skolotājas Valentīna Beitāne un Nataļja Jakušonoka.

Holokausta tēma aizvien tiek pētīta, par to domā ne tikai cietusī ebreju tauta, bet arī mēs Latvijā zinām, domājam, nespējam un nedrīkstam šīs traģiskās vēstures lappuses aizmirst.Arī Latvijas iedzīvotāji ir cietuši dažādās represijās padomju laikā.

Tā kā pašreizējos mācību apstākļos esam ierobežoti rīkot plašākus pasākumus, daudzas aktivitātes nav iespējamas, tad radām šādu risinājumu -literatūras stundās skolēniem tika piedāvāti dažādi uzdevumi saistībā ar šo tēmu. Vairāki skolēni atzina, ka vēsturiskie fakti viņiem zināmi, par to runāts vēstures stundās, taču literārie darbi, kino un mūzika viņus uzrunā atkal no jauna- emocionāli daudz spēcīgāk. Kāda 12.klases skolniece savu darbu ir nosaukusi par skatienu nāvē.

 Arī jauniešiem par šiem smagajiem vēstures jautājumiem jāzina, jādomā, jāatceras, sava dzīve jāmācās dzīvot tā, lai nedarītu pāri otram -tā atzina jaunieši. Skolēni veidoja infogrammas pēc tam, kad bija skatījušies filmas, lasījuši grāmatas, klausījušies mūziku, kas vēsta par holokaustu. Ieskatam dažas no infogrammām.





Ilga Kroiča


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru