Lapas

ceturtdiena, 2020. gada 19. novembris

Skolēnu asociācijas par Latviju


                                                    9.a klase, kl.audz. E.Korčagina,
                                 klases audzināšanas stundas tēma"Es esmu Latvija"

    Šis mazs teiciens "Es esmu Latvija" stāsta par sevi vairāk nekā to redz citi. Tas pats par sevi parāda, ka tu, pirmkārt, esi Latvijas iedzīvotājs, otrkārt, ka tu to mīli un cieni.

    Latvija ir pārdzīvojusi daudz dažādu notikumu, kuri tagad saucās par mūsu valsts vēsturi. Arī pasaulē Latvija ir piedalījusies un tātad var teikt, ka vēsture ir ne tikai Latvijas, bet arī pasaules. Manuprāt ,šis teiciens ir saistīts ar patriotismu. Ar šo teicienu, tu varēsi bez liekiem vārdiem izteikt savu cieņu pret Latviju.

    Es tiešām nezinu, kā citi attiecas pret Latviju, bet nedaudz nesaprotu tos cilvēkus, kuri saka ka Latvija viņiem nepatīk, bet viņi te dzīvo. Kāpēc valsts, kurā tu esi dzimis, varētu tev nepatikt? Latvija ir skaista valsts. Jā, tā ir diegan maza, bet šeit tāpat kā jebkurā valstī ir kaut kas tāds īpašs, kā nav citās. Latvijā ir skaisti, lieli, zaļi meži, brīnišķīgi dzīvnieciņi, garšīgi pašu izaudzētie augļi un dārzeņi. Dažās valstīs situācija ir bēdīgāka, nekā Latvijā, bet tie vienalga domā, ka Latvija nav tik laba valsts.

    Es pati neesmu patriote, bet man patīk Latvija. Pat tāpēc, ka šeit ir labi vai slikti, šeit es esmu dzimusi un Latvija uz visu mūžu būs mana mīļākā un vistuvākā māja.

Anželika Laizāne, 9.a klase

Es esmu Latvija, tu arī. Esmu tāpat kā Latvija izturīga, brīva, talantīga.

    Cik tautas nāca un gribēja atņemt no mums zemes gabalu viņiem tas nesanāks ,jo mēs esam brīvi un mēs gribam brīvību. Negribam dzīvot kalpojot citām valstīm.Mēs gribam būt paši no sevis atkarīgi. Paši pieņemsim likumus, balsosim katrus četrus gadus par jauno prezidentu.Katrs latvietis pelnījis savas zemes gabalu Latvijā un neviens to neatņems no viņa. Latvieši cītīgi strādā, lai pelnītu naudu, jo mājās viņus gaida ģimene, kuru ir jābaro un kuru ir jāmīl. Ja pat tu esi citas tautības, latvieši tevi pieņems, jo viņi neskatās kādas rases tu esi, viņi skatās cik tu esi godīgs. Katrs cilvēks Latviju var padarīt labāku.     Piemēram, nepiesārņot laukā, piedalīties valsts dažādās akcijās .Vispār Latvija pasaulē ir viena no zaļākajām zemēm, un es domāju ,ka mēs kopā to varam padarīt vēl zaļāku. Ir forši, ka pie Latvijas atrodas Baltijas jūra, jo mums ar ģimeni ir tradīcija katru gadu braukt uz jūru. Latvijā ir ļoti daudz skaistu vietu piem. -Lubānas ezers , Čertoka ezers, Aglonas bazilika, Rundāles pils u.c.

    Latvija ir ļoti skaista valsts. Šeit ir ļoti daudz svētku kurus mēs visi svinam – Līgo, Jāņi, Z-svētki, Lieldienas, Dzimšanas dienas un t.t
Ksenija Kaļiņina, 9.a klase

    Šajā esejā uzrakstīšu manu uzskatu, kāpēc es esmu Latvija. Aprakstīšu labus faktus par valsti, ceru būs interesanti, nu un, protams, paskaidrošu, ar ko es lepojos Latvijā.

    Sāksim ar to, ka es Latvijā esmu piedzimusi. Tā ir mana Dzimtene. Šeit ir gandrīz visi mani radinieki, kurus es ļoti mīlu un varu tikties jebkurā brīdī, jo tie dzīvonetālu. Valsts var lepoties ar skaistajiem zaļajiem mežiem, jo tā bija kādreiz zaļākā valsts. Cilvēki turpina darboties, veikt kaut ko jaunu,lai cilvēkiem būtu daudz vairāk jaunāko iespēju. Man mana valsts ļoti patīk, cilvēki ir laipni viens pret otru, protams ne visi, bet gan jau. Latvijā ir daudz skaistu muižu, pilis, muzeju, kurus var apceļot un uzzināt interesantus faktus un lietas par vecajiem laikiem. Mums ir brīnišķīgi skaista Dzintara jūra-nekur tāda skaistuma nav. Valstī ir daudz pieminekļu, pateicoties tiem, neviens neaizmirsīs, kam par godu tas bija veidots. Daudz, daudz skaisto ezeru, upju,pilsētu,iestāžu, muzeju, kurus var apskatīt kad tava sirds vēlas, un tas ir viss, sakot paldies atsaucīgiem cilvēkiem!

    Visiem mums,Latvija, ir neatdalāma daļiņa no mums, kura mums ir svarīga. Tā ir mūsu Tēvzeme, kuru mums vajag sargāt, mēs paši padarām valsti skaistāku un labāku ar savām rūpēm! Nav svarīgi, kurā valstī tu dzīvo, galvenais, ka tu mīli savu Tēvzemi un atbalsti to!

Jūlija Vorobjova, 9.a klase

    Šajā svētku laikā, skatoties vēsturiskas Latvijas filmas, klausoties latviešu mūziku, pieminot būtiskus Latvijas vēstures notikumus, esmu aizdomājusies par to, cik ļoti mums ir paveicies ar brīvību, ko izbaudām katru dienu. Droši ejot pa ielu, runājot latviešu valodā, pavadot laiku kopā ar ģimeni aizmirstam, cik liela dāvana tā ir.

    Mēģinot kaut nedaudz pietuvoties tai sajūtai, iedomājoties, kā mūsu varoņi cīnījās par Latviju, man kļūst sāpīgi. Pietiek iedomāties, kā justos es vai mana māte, ja manam tēvam un brāļiem būtu bijis jādodas karā, lai mani pārņemtu svētlaimes un pateicības mirklis.

    Tāpēc es uzskatu, ka ir netaisni un rupji pat vienu reizi gadā nepieminēt savas tautas likteni. Pat, ja neesi savas valsts patriots, pat, ja tev jau ir nopirktas lidmašīnas biļetes, lai nākamajā mēnesī pārceltos uz dzīvi kādā no pasaules lielajām metropolēm. Mēs savās ļoti priviliģētajās dzīvēs nu jau reti kad sastopamies ar tādu darbu, ar tādām ciešanām un grūtībām ar kādām sastapās mūsu priekšteči.

    Es saku, ka es esmu Latvija, mana ģimene ir Latvija, visi latvieši ir Latvija. Mūsu pienākums ir nepievilt cilvēkus, kas atdevuši savas dvēseles par to, lai varam dzīvot brīvā valstī.
Gunta Kroiča, 9.a klase
 


3.c klase, kl. audz. N.Fjodorova

2.a klase, kl. audz. L.Barkāne

Latvija ir mūsu mājas. Latvijā ir mūsu sirds.
3.b klase, kl. audz. I.Livmane


6.b klase, kl. audz. I.Straujupe


4.a klase, kl. audz. I.Macāne


2.c klases, kl.audz. O.Černova, šobrīd aizvieto J.Kvitova

5.c klase, kl.audz. N.Volkova



Gatavojoties Latvijas valsts svētkiem, Latvijas dzimšanas dienai 5a.klases skolēni pagatavoja rokas sprādzītes, kl. audz. I.Rubule

4.b klase, kl. audz. L.Sermā



6.c klase, kl. audz. J.Tarasova


Kādam Latvija ir maza valsts pie Baltijas jūras, kādam - stipra, droša un skaista, bet mums visiem tā ir Dieva un Likteņa nolemtā, vienīgā - mūsu TĒVZEME!
6.a klase, kl. audz. I.Stabulniece      

Mūsu mazā,mīļā LATVIJA! 3.a klase, kl. audz. V.Zavjalova

18.novembris- Latvijas dzimšanas diena! 
"Nāk rudens izgreznot Latviju, 
Bet nepūlies, necenties tā. 
Mums viņa ir visskaistākā
Tik un tā." 

Sadarbojoties, ar skolas psiholoģi Elizabeti Biruli, 1.a klases skolēni pauda savas domas, uzrakstot , ar ko viņiem saistās mūsu dzimtene Latvija! Savās pārdomās bērni dalījās, ka Latvija viņiem asociējas ar" Viļāniem, mājām, telefonu, mammu, puķēm, ģimeni, skolu, karogu, himnu, jūru, ziemu, kaķīti, Latvija ir skaista! " Noslēgumā veidojot kopīgu Latvijas domu karogu! Šogad ne tikai Latvija, bet visa pasaule piedzīvo lielus izaicinājumus. Šis ir laiks, kad mums jābūt vienotiem, rūpējoties par savu un līdzcilvēku veselību! Sveicam Latvijas valsts svētkos- Latvijas Republikas proklamēšanas 102.gadadienā! Novēlam ikvienam sirdī, domās un darbos saglabāt cieņu pret dzimteni, patriotismu, sirdsdegsmi un lepnumu par mūsu Latviju!Saules mūžu Latvijai! 
1.a klases skolotāja Anita Medvecka

2. b klases skolēni, kl. audz. A.Runče, šogad kā Latvijas simbolus mājturības un tehnoloģiju stundā veidoja saktas. Kopš sendienām latviešiem saktas kalpojušas skaistumam un aizsardzībai. Īpaši ar saktām rotājās meitenes un sievietes. Latvijai un visiem cilvēkiem mēs vēlam- būt stipriem! Būt ffiziski stipriem un garā stipriem

    Lai cik savāds būtu šis rudens, ir lietas, kas paliek nemainīgas - novembris ir Latvijas mēnesis. To apzinās arī 1.b klases skolēni.
Atsaucoties skolas psiholoģes Elizabetes Birules aicinājumam, skolēni uzrakstīja, ar ko viņiem asociējas vārds Latvija. Bija patīkami lasīt, ka šie vārdi ir himna un karogs, ģimene un skola, tautasdziesma un tautas tērps, Rīga un Rēzekne, dzīvnieki un krāsas. No šīm svarīgajām atziņām izveidojām savu Latvijas karogu.

Turpināsim izdzīvot svētku mēnesi!
1.b klases audzinātāja S.Lāce

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru