pirmdiena, 2022. gada 28. marts

Projekts "Labbūtības ceļakaršu īstenošana Rēzeknes novada pašvaldības Viļānu vidusskolā, Kaunatas vidusskolā un Nautrēnu vidusskolā"








Projekts "Labbūtības ceļakaršu īstenošana Rēzeknes novada pašvaldības Viļānu vidusskolā, Kaunatas vidusskolā un Nautrēnu vidusskolā"


Projekta realizācija Viļānu vidusskolā 2021.gada oktobrī, novembrī, decembrī


Aptauja par psihoemocionālo veselību, emocionālās labbūtības jautājumiem

Aptaujas apkopojums - atbildes uzjautājumiem uzskaitītas sākot no biežāk minētajām

Kas palīdz justies emocionāli labi?
Draugi; ģimene; pozitīva attieksme no citiem cilvēkiem; mājdzīvnieki; hobiji; fiziskā labsajūta; materiālie labumi; izklaide ar digitālām ierīcēm.

Kas pasliktina emocionālo labsajūtu?
Sliktas attiecības ar cilvēkiem; liela slodze un stress skolā; nogurums; dažādas problēmas; stress; ar Covid-19 pandēmiju saistītie ierobežojumi.

Kas būtu jāmaina skolā, lai uzlabotu emocionālo labsajūtu?
Mazāk pārbaudes darbu, mājas darbu un stundu; uzlabot ēdināšanas pakalpojumu; vairāk kopīgu pasākumu; atpūtas istabu ierīkošana skolēniem; mūzika starpbrīžos; turpināt labiekārtot skolu; atcelt ar Covid-19 saistītos ierobežojumus.

Kas ģimenē tiek darīts, lai uzlabotu emocionālo labsajūtu?
Kopā pavadītais laiks un kopīgās aktivitātes - svētku svinēšana, ceļojumi, sportošana, izbraukumi dabā un ēst gatavošana; pozitīva, draudzīga, cieņpilna un atbalstoša attieksme vienam pret otru; vakara sarunas par dienā notikušo.


Arī akmens var uzziedēt


Padarīsim savu dzīvi krāsaināku. Mākslas terapija, krāsu terapija ir tās aktivitātes, kuras jebkuram cilvēkam palīdz emocionāli justies labāk. Katrā klasē notika viena vai vairākas citādo mācību stundas. Katrs Viļānu vidusskolas skolēns un klases audzinātājs apgleznoja vienu vai vairākus akmeņus. Daudzi no tiem kopā ar citām Ziemassvētku dāvanām aizceļoja uz Viļānu slimnīcas sociālo nodaļu.Sociālās nodaļas iemītnieki bija ļoti priecīgi par jaukajiem akmeņiem. Visi iesaistītie skolēni arī bija apmierināti ar savu veikumu, viņu emocionālā labsajūta uzlabojās. Daudzi skolēni stāstīja, ka arī ģimenes lokā viņi apgleznoja akmeņus.









Ķepa uz sirds

Klašu audzinātāji ar savas audzināmās klases skolēni veica pārrunas par petterapiju jeb ārstēšanu, dziedināšanu ar dzīvnieku palīdzību. Skolēni veidoja dažādus radošos darbus, kas saistīti ar viņu mājdzīvniekiem.











Neformālā apmācība par emocionālās labbūtības jautājumiem

Neformālās apmācības par psihoemocionālo veselību klašu kolektīvos tika organizētas k;ā sarunam par pozitīvā novērtējuma, labo, uzmundrinošo un atbalsta vārdu nozīmi pozitīvā komunikācijā un tajā, lai katrs cilvēks justos emocionāli labi .Neformālās apmācības klasēs vadīja skolas psiholoģe, klases audzinātājs vai pašpārvaldes pārstāvis(savā klasē, jo dažādu klašu skolēni nedrīkst tikties). Pašpārvaldes pārstāvji katrai klasei sašuva labo vārdu maisiņu no linu auduma (skolas līdzfinansējums), kurš nodarbības laikā tika piepildīts ar krāsainām lapiņām, uz kurām uzrakstīti labie vārdi. Šajā aktivitātē iesaistījās arī pedagogi un skolas vadība. Šīs skolēniem bija emocionāli piepildītas nodarbības.










Ziemassvētki - labdarības laiks

Tika izgatavotas apsveikuma atklātnītes un dāvanas Ziemassvētkos, kuras tika nogādātas Viļānu slimnīcas sociālajai nodaļai. Apsveikuma atklātnītes un dāvanas tika izgatavotas klasē, mājās. Skolēni un skolotāji viens otram mācīja, ko prata paši.
Tika saziedota nauda, par kuru Viļānu slimnīcas sociālās nodaļas iemītniekiem tika iegādātas konfektes, cepumi un augļi. Visi – gan tie, kuri sarūpēja dāvanas un svētku sajūtu, gan tie, kuri šīs dāvanas saņēma – jutās emocionāli pacilāti un saviļnoti.


















 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru