Lapas

trešdiena, 2021. gada 12. maijs

Intervija ar Emīlu Loginu par programmēšanas atklāto olimpiādi


Tas, ka Emīls Logins ir ļoti gudrs, radošs un zinātkārs, nav nekāds noslēpums. Emīls gan raksta dzeju un  komponē mūziku, gan vienlīdz veiksmīgi risina āķīgos matemātikas uzdevumus. Ik pa laikam Emīls pārsteidz apkārtējos ar jaunu izaicinājumu  meklēšanu un uzvarām. Aprīlī mūs, klasesbiedrus, pārsteidza ziņa, ka Emīls ir ieguvis 2.vietu Liepājas 1. atklātajā programmēšanas olimpiādē.

1.   Kā tu uzzināji par olimpiādi?       

  -    Par olimpiādi es izlasīju Eklases sākuma lapā, jeb ziņās. 

2.  Ko vajadzēja izdarīt, lai piedalītos olimpiādē?  

 -  Scratch vidē vajadzēja izveidot spēli par virtuālu tūristu Liepājā, tā, lai spēlētājs varētu dot virtuālajam tūristam komandas,  lai tūrists tiktu no punkta A līdz punktam B. Punktu A vajadzēja pašam izvēlēties, punktu B izvēlējās olimpiādes veidotāji.

3.  Kā tu iemācījies tik labi programmēt? 

- Pašmācības ceļā, jo es pats vēlējos veidot spēles. Un tā, pašmācības ceļā, skatoties  YouTube, lasot interneta rakstus,  es iemācījos vienu no trim programmēšanas valodām. 

Es pārvaldu C#.                                                                                                                                                        

4.  Vai olimpiādes uzdevumi bija sarežģīti?    

- Nē, tie priekš manis bija pārāk viegli, jo Scratch vidē ir visu viegli izveidot vizuālajā programmēšanā. Vienīgais, kas bija tā mazliet grūts, bija atkal pierast pie vizuālās programmēšanas, jo es esmu pieradis pie tā, ka kodus rakstu pats. Pašam man ir vieglāk, nevis vilkt blokus, likt un veidot  kodu. Pie tā mazliet vajadzēja pierast. 

5. Kas tev palīdzēja pildīt olimpiādes uzdevumus?   

- Pārsvarā  neviens, bet tad,  kad ieviesu kaut ko  jaunu projektā, es to parādīju vecākiem un viņi man ieteica, ko pievienot, pārmainīt vai noņemt. Tad vēl pirms iesniegšanas, darbu parādīju skolotājai  Ilzei  Valeniecei. Viņas ieteikumi bija ļoti noderīgi.

6.  Ko  jaunu tu  iemācījies, pildot  olimpiādes uzdevumus?

- Vienīgi uzzināju informāciju par Liepāju, kur ļoti vēlētos kādreiz aizbraukt.

7.  Vai vēl piedalīsies programmēšanas olimpiādē?

- Jā, labprāt piedalīšos!

8.  Vai programmēšana varētu būt saistīta ar tavu nākotnes profesiju?

- Gan jau ka jā, redzēs kā ies!

Paldies, Emīl! Un lai  tev veicas citās olimpiādēs!                                                                     

Anna Marija Pleča, 6.a klase

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru